Hejsan, vet inte om frågan dykt upp tidigare, men jag undrar iaf om det går att undvika att Windows startar om efter att jag installerat en update?? Jag kan ju klicka att jag vill vänta o så frågar den igen efter 15-20 minuter eller vad det nu när, men om man glömmer bort så stänger den ju ner alla applikationer o startar om.. kan man ställa in att man inte vill ha det där..?
Förhindra omstart av Windows efter Win.update?
5 svar · 613 visningar · startad av CokeLight
Startar den om av sig själv om man inte trycker installera senare? Har för mig att jag hade min ståendes jättelänge utan att den gjorde det..
startade den om nån gång vid det tillfället..? det är ju inte alltid Win.update orsaker omstart iofs.. men varje gång den där "Vill du starta om senare" eller vad det nu står dyker upp så måste man sitta o passa datorn om man har massa program uppe som man inte vill ska dö (iaf på min dator o några till jag sett :) jättejobbigt ju.. )
Jag upptäckte att senaste bug-fixarna installerade sig själv efter ett tag när jag inte direkt gick med på att installera dem. När de var färdiga så försökte winupdate starta om datorn utan att jag ville det - jobbigt och irriterande - nån som vet hur man stänger av det? (med andra ord så har jag frågat samma sak som lättkolan)
Stäng av automatic update-tjänsten. Den ska starta automatiskt igen vid omstart av maskinen. Alternativet är att styra det via policies. Denna artikel bör svara på era frågor:
Hej Legis.. verkar ju väldigt smidigt.. nu är det väl bara o vänta på att en WU ska komma o se om det funkar.. :)
tackar !