webForumDet fria alternativet

Få ut bild ur den datorn man styr med fjärrskrivbord

Windows

3 svar · 401 visningar · startad av kolas

Medlem sedan mars 2001142 inlägg
Frågan#1

Jag hittar ingenstans hur jag ska kunna få ut bilden ur den datorn som jag styr mha fjärrskrivbord.

Jag har en projektor ansluten till min "server" och vill alltså kunna få ut den bild som jag fjärrstyr men det enda som visas blir inloggningsfönstret. Jag vet att man inte kan logga in och jobba samtidigt på servern som nå´n är ansluten till servern men går det att komma runt det att man ändå kan se vad som händer?

Visserligen är detta kanske dagens I-landsproblem men det stör mina planer att ha:
projektor-[kabel]-"server i garderoben"-[trådlöst nätverk]-"laptop i soffan"

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

kolas skrev:

Jag hittar ingenstans hur jag ska kunna få ut bilden ur den datorn som jag styr mha fjärrskrivbord.

Jag har en projektor ansluten till min "server" och vill alltså kunna få ut den bild som jag fjärrstyr men det enda som visas blir inloggningsfönstret. Jag vet att man inte kan logga in och jobba samtidigt på servern som nå´n är ansluten till servern men går det att komma runt det att man ändå kan se vad som händer?

Visserligen är detta kanske dagens I-landsproblem men det stör mina planer att ha:
projektor-[kabel]-"server i garderoben"-[trådlöst nätverk]-"laptop i soffan"

http://www.realvnc.com/

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Du kan använda shadowing men det löser inte ditt problem. Remote Desktop är uppbyggt för att endast ha en session knuten till konsolen. När du loggar på externt flyttas konsolen till en annan session tillfälligt och därför kan du inte heller se vad som händer eftersom din projektor fortfarande är ansluten till den fysiska konsolen (inte den tilfälliga som skapats).

RealVNC sköter detta annorlunda. På gott och ont.

Medlem sedan mars 2001142 inlägg

Dameware Mini Remote Controll löste till slut mitt problem.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
134 ms — ändringar (db)