Hej,
Ska försöka inkludera all tänkbar info som ni kan behöva för att förstå vad jag har för problem, då jag sprungit in i en vägg och inte vet hur jag ska gå vidare.
Köpte nya datordelar, som jag fick här om dagen, skulle även ta delar ifrån min gamla dator (RAM/HD/Ljudkort medmera), och bygga ihop dem i ett nytt chassi, Dessa delar var dem jag köpte:
Moderkort: Asus P5GDC-V Deluxe i915 4DDR-DIM
HD: Maxtor DiamondMax 10 6250RO 250 GB
Processor: Intel Pentium 4 640 Prescott 3.2GH
Sedan tidigare hade jag en 120 GB Seagate HD, med en partion med Windows på (C:) och en övrigt (D:).
Jag valde att min gamla HD skulle vara Master, och den nya slav.
Men.. Jag gick in och valde att den skulle bootas från CD, satte i en XP skiva, och filerna startades att flyttas över från skivan, men precis då alla filer flyttats över och Installationen ska starta, så får jag upp bluescreen med följande medelande:
Ett fel uppstod och Windows har stängts för att förebygga problem med din dator.
Om detta är första gången du ser detta medelande, bör du starta om datorn. Om medelandet visas igen, bör du utföra följande steg.1. blablabla..
2. blablabla..Teknisk Information:
*** STOP: 0x0000007B (0xC0000034,0x00000000,0x00000000)
Detta var felmedelandet jag fick då jag valde att ha min gamla Seagate som master, då jag valde min nya så hände precis samma sak, förrutom att Teknisk Information i felmeddelandet varierade lite.
Teknisk Information:
*** STOP: 0x0000007B (0x0XF78D2524,0x00000000,0x00000000)
Har prövat det mesta, att bara ha den nya HD;n inne, att bara ha den gamla, medmera, men utan att lyckas.. Och eftersom min gamla HD är NTFS så kan jag ju inte komma in i DOS och pröva att formatera HD:n därifrån.
Så innan jag slår sönder mitt huvud emot tgtbordet, så försöker jag mig på en post här, hoppas någon förstår vad jag menar!
Edit, har förresten prövat två olika XP skivor.
mvh Simon