När jag skulle boota win XP home på laptopen klagade den på hal.dll. Körde repair på XP-skivan vilket gjorde att den istället klagade på windows/system32/config/system. Efter lite googlande insåg jag att ominstallation var det enda som återstod. Installerade över den gamla installationen (utan att formatera alltså). I dokuments and settings kan jag nu se användarmappen för användaren på den tidigare isntallationen men jag får "åtkomst nekad" när jag försöker nå filerna i denna. Är det någon som vet hur jag kan komma åt filerna i denna mapp?
hur komma åt filerna?
5 svar · 706 visningar · startad av Cassady
Ta över ägarskapet. Kolla i hjälpen så får du reda på hur du gör. :)
Cassady skrev:
När jag skulle boota win XP home på laptopen klagade den på hal.dll. Körde repair på XP-skivan vilket gjorde att den istället klagade på windows/system32/config/system. Efter lite googlande insåg jag att ominstallation var det enda som återstod. Installerade över den gamla installationen (utan att formatera alltså). I dokuments and settings kan jag nu se användarmappen för användaren på den tidigare isntallationen men jag får "åtkomst nekad" när jag försöker nå filerna i denna. Är det någon som vet hur jag kan komma åt filerna i denna mapp?
eeeh? Kolla vilken hjälp?
Öppna Utforskaren och välj sedan den fil eller mapp du vill bli ägare till.
Högerklicka på filen eller mappen, klicka på Egenskaper och sedan på fliken Säkerhet.
Klicka först på Avancerat och sedan på fliken Ägare.
Klicka på den nya ägaren i rutan Byt ägare till.
(Valfritt) Du byter ägare för alla underbehållare och objekt i trädet genom att markera kryssrutan Ersätt ägare av underbehållare och objekt.
Det där kan inte jag göra... Har ingen säkerhetsflik
Verktyg - Mappaltenativ - Visa - Bocka från Använd enkel fildelning
Med hjälp utav Easy Recovery Professional kommer du åt alla filer på datorn, även om någon med en annan inloggning har valt att andra inte ska kunna kolla i deras "Document And Settings" filer.