jag har absolut ingen aning om vad som är fel eller vad jag skall göra
jag har köpt en ny dator och byggt ihop den! nu har jag formaterat en hårddisk och installerat windows xp home på den
jag startar upp och börjar med att installera de drivrutiner jag har och sedan installerar jag kaspersky antivirus och ad-aware och spybot search and destroy.
sedan ställer jag in internet och börjar direkt med att uppdatera mina virusprogram och windows update!
men på alla ovanstående program så får jag bara meddelandet om att jag inte har något internet och att det är något error och massa siffror och skit som jag inte förstår! jag prövade att formatera om från början men samma fel igen!
tydligen har jag internet eftersom jag kan skriva detta!
jag fattar inte vad felet är! vad skall jag göra? snälla hjälp mig!
men på alla ovanstående program så får jag bara meddelandet om att jag inte har något internet och att det är något error och massa siffror och skit som jag inte förstår!
<En vild gissning>
Kan det vara så att du har någon brandvägg som spärrat alla portar? Det vill säga, de portar som dessa program behöver för att ladda ner uppdateringar? Om så är fallet så kanske du borde pröva utan brandvägg en gång.
</En vild gissning>
har zone alame nu som brandvägg och windows brandvägg är avstängd! men jag prövade att stänga ned allt sådant men ändå så gick det inte!
någon som kan skriva en guide hur man skall göra när man formaterar om! alltså vilka steg man skall gå?
nu gör jag så här
1 formaterar
2 installerar windows
3 installerar drivrutiner från cd skivor
4 installerar virusprogram och brandvägg
5 installerar internet
6 försöker ladda hem uppdateringar till virus och brandvägg
7 laddar hem allt från windows update
8 färdigt
är det skadligt att formatera för ofta? om jag inte löser det här nu så tänker jag formatera om igen och se om det blir bättre! vad kan det va för fel? vad skall jag göra ifalll felet är kvar när jag installerat om och formaterat?
tack för all hjälp men som vanligt så är det ett väldigt enkelt och löjligt problem som var oerhört enkelt att lösa!
tydligen så hade nvidia installerat någon sorts brandvägg när jag installerade drivrutinerna från moderkortets skiva.
den var förinställd på att blocka allt och det jag hade ingen aning om attjag hade den brandväggen.
så nu fungerar allt och jag slapp ominstallera!
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.868a69e5