det finns inga drivisar till USB2.0 på moderkorts tillverkarens hemsida som du kan testa?
Eller har du testat något annat som går på USB2.0 typ en digitalkamera eller ngt?
5 svar · 417 visningar · startad av kotha
Tjena!
Kör winXP pro edition med service pack 2 installerat, allt för att få mina USB 2.0 portar att fungera som de skall. har däröver en trådlös USB-mus av märket labtec som ändå inte vill fungera trots att jag provat med tillverkarens drivrutiner.
länk
avskyr att sitta med den lilla pekplattan såhär på en laptop, så är det ngn som har ett bra svar på hur jag kan få igång min mus så välkomnas förslagen varmast...
mvh
kotha
det finns inga drivisar till USB2.0 på moderkorts tillverkarens hemsida som du kan testa?
Eller har du testat något annat som går på USB2.0 typ en digitalkamera eller ngt?
installera drivrutiner för pekplattan så du kan diaktivera den o använda vanlig mus ... kan ibland slå ut varandra
Samt labtec e bra grejjer Logitech som Äger
att inaktivera styrplattan hjälpte tyvärr inte ngt nämnvärt...
sjodahl:
digitalkamera fungerar precis som den ska, men andra drivrutiner till moderkortet har jag inte provat. vet dock inte vad för moderkort som sitter i, då det är en laptop som jag ogärna öppnar och letar runt i. modellen är i alla fall en hp/compaq nx7010 om det hjälper någon?
Men om man har XP med SP2 så ska det ju finnas schyssta USB2-drivisar. Ja konstigt är det ändå, du kan ju alltid kolla på HP/Compaqs hemsida om dom har nån speciell drivrutin du kan prova där. Var nog det sjodahl menade.
har provat med de flesta drivrutiner som de listar på hemsidan, men kolla gärna igenom om ni kan se ngt användbart.
http://h18007.www1.hp.com/support/files/hpcpqnk/us/locate/64_6022.html