Kan någon hjälpa mig?!
Min katt gick på tangentbordet och måste ha tryckt på något kortkommando....All text och bild mm blev upp och nervänt.
Har prövat att stänga av och sätta på den igen, men inställningen
består och allt är fortfarande upp och nervänt!!!
Någon som vet hur jag ändrar tillbaks det???
Mvh/
Björn
TainEvilMedlem sedan aug. 2002106 inlägg Ursäkta frågan, men skämtar du?
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Det är det jag alltid har sagt den enda katt som man kan ha i lugn och ro är en Solkattt.
Det brukar finnas några inställningar i programvaran man får med drivrutinerna till grafikortet om inställningar hur skärmen ska va. :)
Du brukar oftast hitta dessa inställningar under Bildskärm - Inställningar - Avancerat.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg kör du Nvidia har du oftast deras verktyg i systemfältet där kan du rotera skärmen
om inte så läs Blux.... svar
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Det enda kortkommande jag kommer på är Fn+crt(F12) (eller nåt? Det står crt med små blå bokstäver på en tangent högst upp.)
Alltså, kommandot man kör på t.ex. Dells bärbara när man vill köra ut bilden i en projektor eller liknande. Bilden kan säkert bli båda uppochner förminskad eller förstorad.
/red
Testa med <Fn> + <F5>
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg vad e de för grafikort till o börja med?