webForumDet fria alternativet

problem med windows installer

3 svar · 286 visningar · startad av magnusfeldth

magnusfeldthMedlem sedan jan. 20034 480 inlägg

jag har win xp pro med sp2 installerat och har automatiska uppdateringar... nu har jag dock fått problem med microsofts installationsprogram som krånglar på vissa program. Installationerna stannar helt enkelt upp när det är valfritt antal procent kvar av installationen. Det är flera olika program jag testat som jag fått problemet med, och även såna som jag har haft installerade tidigare på just den datorn har problem nu...

Eftersom det är ms installer som sköter avinstallering av program så har jag även upplevt vissa problem där.

Har det varit nån uppdatering av microsoft installer nyligen till nån buggig version? Eller vad kan felet vara? Och hur ska jag lösa det?

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Får liknande problem
den stannar upp när den ska ladda upp installern sen tar de kanske 1-2 min innan den hoppar vidare

inte orkat brytt mig om de så mycke annat ja borde fixa till när jag får ork ... o tid

magnusfeldthMedlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Jo, men för mig stannar den mycket längre än 1-2 minuter... kanske 3 timmar för att gå framåt en gång, men den lyckas aldrig gå till 100 %... den stannar alltid innan och efter några timmar står det att den inte längre får kontakt med installationsprogrammet... :(

Hör gärna av dig om du lyckas lösa dina problem...

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Ni kan testa att "ominstallera" Windows Installer enligt denna artikel:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;555175

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)