Alltså jag blir tokig på datorer, Microsoft och allt som har med detta att göra! Det ska bara vara dumheter med min dator...
Jag har nyligen (för ett dygn sedan) installerat Windows 2000 och lagt in MSN Messenger 7.0 (nån annan får jag ju inte ha!!!) men nu har jag märkt att många av mina meddelanden inte kommer fram till mottagaren.
Om jag då stänger av/loggar ut och sen hoppar in igen så funkar det, ett tag. Jag vet åtminstonde en till som haft samma problem men verkar inte hittat nån lösning.
Ska sägas att innan Win2000 så hade jag XP Pro och MSNM 7.0 och då funkade det utan några som helst problem.
Jag har samma problem! Man skickar ett meddelande och kanske 3-4 minuter senare får man ett meddelande tillbaks där det står att "Meddelandet ej kunde levereras"! Det är enormt störande.
Har även problem med att logga in, ibland får jag prova 3-4 gånger innan jag loggas in. Får upp ett meddelande att jag ska kontrollera Internet-anslutningen, men den är hur stabil som helst.
Hehe, konstigt att den här tråden skulle dras upp efter en månad :)
Nåväl, jag hade ingen router vid tillfället, inga plugins och min mjukvarubrandvägg inaktiverade jag dock aldrig för att testa men med tidigare version av MSNM och samma brandvägg var det aldrig några problem.
Så någon dum ändring (eller bugg) i MSNM 7 är det nog som spökar.
Nu gör det inte mig så mycket då jag istället använder Trillian.