eddy1Medlem sedan aug. 2001969 inlägg Hej
det är så att jag har en mapp på 2003 servern som jag vill dela ut så alla kan komma åt den från windows nätverk. Men för att komma åt den så måste man Logga in på servern..
vad jag menar är alltså att från en windows xp klient bläddra fram till servern i Microsoft windows Nätverk??
Någon inställning man måste göra.. Har satt att everyone har fulla rättigheter till mappen jag delat ut...
på våran andra 2003 så behöver man inte logga på utan man ser mapparna som är utdelade med en gång?
Mvh
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Men du hittar servern om du söker på den?
eddy1Medlem sedan aug. 2001969 inlägg Jo servern hittar jag..
Det är så här. Vi har en domän med AD (NT02) sen har vi yttligare en server (NT03) med en sql server på.
NT03 är medlem i domänen.. Alla användare finns upplagda på NT02 så då ska man väll inte behöva lägga upp användare lokalt NT03'an väll??
Så fort jag ska gå in servern via nätverket så får jag frågan om inloggning.. Kan inte förstå det.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg men användaren på klient burken loggar in emot ADet?
Och den utdelade katalogen har du get AD users rättigheter?