SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg Detta fel dök upp någon enstaka gång när jag hade Windows 2000, men idag när jag kör med Windows XP Proffessional så dyker det nästan ständigt upp när jag stänger av något program.
Så här ser det ut:

Det är lite olika program som genererar felet men det är så gott som exakt samma (tror att dom konstiga numrena och bokstäverna ändras varje gång).
Nån som har koll på vad det är och hur jag löser detta?
Kan tyvärr inte säga vilket program jag installerat då felet uppstog och därmed ta bort det programmet. Som ni själva vet så installerar man 109482384723784 program efter en formatering och nyinstallation av Windows. Alla dom programmen installerar man så gott som på samma timme utan att man upptäcker fel :P
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Skadat minne? Jag upplevde samma sak när minnet pajja på en av dom äldre burkarna. Har du flera minnesmoduler, testa att bara köra en och en.
SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg Hur ska jag har få reda på det?
åsaboeMedlem sedan juli 2004276 inlägg Jag får ungefär samma meddelande ibland, och minnet ligger ju nära till hands att misstänka. Men när jag kört minnestest påvisas inga fel.
Jag har även andra mystiska fel, MS brukar härleda det till någonting med drivrutiner, dimmigt uttryckt för tydligen ges inte tillräcklig info vid felrapportering (jo, använder faktiskt den ibland...). Själv misstänker jag att grafikkortet med drivare är inblandat, får väl ta mig i kragen och undersöka nån gång...
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Ständiga applikationskrascher kan också bero på malware och spyware. Kolla maskinen efter detta kan vara en idé.
åsaboeMedlem sedan juli 2004276 inlägg
legis skrev:
Ständiga applikationskrascher kan också bero på malware och spyware. Kolla maskinen efter detta kan vara en idé.
Definitivt, sånt elände står bakom mycket trubbel här i datorvärlden. Men jag känner mig (ganska) säker på att det inte är sådant i mitt fall, jag är tämligen väl garderad.
Om nu inte Officegenvägar skall räknas till malware förståss... jag gillar att ha programmen lätt tillgängliga i den där raden, men den strular en hel del. Avslutar sig själv då och då, och kan inte återstartas utan omstart av datorn. Känner någon igen sig?
Det är kanske dags att ge sig på en service av systemet. Nån gång...
SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg Jag har sökt ett antal gånger efter spyware men hittar inget särskillt. Jag har dock hittat "spyware" som tillhör min brandvägg och antivirusprogram vilket gör att jag nu måste installera om det...
SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg Har nu installerat Windows XP igen efter diverse hårddiskstrul och datorn funkade klockrent några dagar med installationer och annat, men nu plötsligt så kommer ovanstående problem igen.
Har kört ett minnestest, tror det var Microsofts egna, tänkte köra Memtest under morgondagen men ville fråga - kan minnena vara pajjko även om testerna inte visar några fel?
Ska jag kosta på mig drygt 800:- och köpa ett par nya ändå?
Hur stor är chansen att detta beror på fel på minnena?
SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg Nu har jag två spritt nya minnen insatta men samma fel återstår. Hur går jag vidare nu då?
Har ni några idéer?
Förtydligas bör att programmen INTE stänger av sig själva utan att felmeddelandet dyker upp vid flertalet program då jag stänger av dom.