Nu har jag ett problem som kanske någon här på webforum kan hjälpa mig med:OO
Har Telia´s bredband 1 mbit men problemet är att jag ej kan koppla upp mig på nätet och enligt Telias support bör det vara något med nätverkskortet.
Datorn som är en bärbar Acer med Windows Xp och med 2.8 ghz tillsammans med ett nätverkskort vid namn "Realtek RTL 8139/810X Family Fast Ethernet NIC"
När man kör Telias internet cd står det att man ska välja vilken enhet du ska använda och jag väljer då att markera det enda alternativet som finns, nämligen nätverkskortet ovan. Efter en tids sökande av installationsprogrammet kommer följande meddelande upp: "Den enhet du valt kan inte användas för att kontakta Telias nätverk"
Vad kan vara fel?
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Använd inte Telias CD. Plugga i kabeln bara. Jag förutsätter att du har kopplat Telias dosor rätt?
Japp vi har även provat att köra det manuellt men utan resultat, man kommer inte in på nätet och alla kablar är kopplade på rätt sätt så vad kan vara fel?
crewMedlem sedan juli 2003109 inlägg Det var samma sak för mig. Jag var beräd att köpa ett nytt nätverkskort eftersom jag har ett inbyggt.
Men jag avinstalerade nätverkskortet och startade om datorn och vipps så funkade det.
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Tokiga driver kan det nog vara ja. Gör som crew föreslog eller ladda fixa nyare drivare.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg Börja med det enklaste .
1 Lyser link lampan på modemet eller nätverkskortet/kontakten
2: sitter modemet/filtret i första jacket?
3: har du såvit tällräkligt .. brist på sömn kan ge dom underligaste problemen :P
4: kolla om windows tycker att kabeln är ansluten.
5: starta om modemet o kolla om du får nån annan ip adress av dhcp
Någon som vet var man hittar de senaste nätverkskortet för "Realtek RTL 8139/810X Family Fast Ethernet NIC"
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg senaste drivrutinerna menar du
ock saken e denna att du har ett nätverkskort med ett chip ifrån realtek inte säkert att dom gjort kortet är nog D-Link eller liknande ... men kolla på realteks hemsida