webForumDet fria alternativet

smarta grejjer att spara innan formateringen

Windows

4 svar · 504 visningar · startad av Klauz

Medlem sedan jan. 2005133 inlägg
Frågan#1

hej

ska nu ta det stora steget och formatera min dator och göra en ominstallation av XP :r

min nervositet är större än någonsin :p

har sparat alla viktiga dokument såklart.. men det är fortfarande små inställningar m.m. som jag inte vill missa..

det jag syftar på är ftp-lösenord som är inbakade i ftp-program, adressbok och mail i outlook express, databasen till icq m.m.

har ni några fler tips på grejjer man ska spara som man annars kommer sakna och slå sig själv för att man har missat?

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Jag brukar glömma alla sparade favoriter/bokmärken.

Medlem sedan jan. 2005133 inlägg

just det! tack för den... sånt är trist att gå miste om.

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Guiden överför filer och inställningar är rätt praktisk. Man tjänar en hel del tid genom det verktyget som hittas under Start -> Tillbehör -> Systemverktyg

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

om du håller på å spelar kan du spara dina spelsave :) ...annars kan jag nog inte komma på nåt att tillägga, favoriterna är som sagt bra att spara. Prylarna på skrivbordet också. Annars kanske du har nåt program, förutom ftp-program som kanske har något du vill spara, gå igenom startmenyn och kolla vilka program du använder, fundera en sekund på varje om där finns något värt att spara. Annars är det nog bara att köra. Jag själv brukar kopiera över allt till en annan hårddisk. Då har man det kvar, har man sedan efter nån månad inte saknat nåt så kastar man det :)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)