webForumDet fria alternativet

Ständiga pop-ups!

2 svar · 341 visningar · startad av snoopie

snoopieMedlem sedan okt. 200186 inlägg

Hej,

misstänker att jag drabbats av någon form av spyware. Jag har dock sökt igenom datorn två ggr med Ad-Aware, men likförbannat fortsätter de att poppa upp.

Ungefär var 30:e sekund får jag en av två varianter; antingen en popup som säger "Click Here Now!" i statusraden och på själva sidan står det "The Morning News" som rubrik. Den andra varianten säger "Computer Registry Software Advertisment" i statusraden och är ett alertwindow, där OK-knappen innebär att man börjar tanka ett program som heter Registry Cleaner eller nåt sånt. Det värsta är att de aldrig slutar poppa upp, var ute en snabbis med bilen precis och när jag kom tillbaka hade jag 16 fått 16 fönster. Halvjobbigt?

En annan, lite mindre viktig fråga som jag ändå vill passa på att ställa när jag skriver, är hur man ändrar formatet på klockan i windows (xp home). På något sätt har jag lyckats få det i AM/PM, men det vill jag ju inte...

OERHÖRT tacksam för hjälp, de här jävla popupsen tar knäcken på mig!

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Kör HiJackThis och posta loggen här.

http://www.majorgeeks.com/download3155.html

Ang. klockan;

Kontrollpanelen -> Nationella -> Anpassa Tid -> HH:mm:ss i tidsformat (observera versalerna)

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Uppdatera till XP SP2, eller stäng av messengertjänsten manuellt (inte MSN messenger).

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)