EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Jag har frågat förut, och frågar igen för jg fick bara länkar... Så! Inga länkar till download.com eller motsvarande denna gången! :-)
Jag letar efter ett litet plutteprogram som går igenom en mapp och döper om filer.
Kanske man kan göra detta i DOS-miljön i Windows? Det går bra för mig!
Nån som kan DOS?
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Start -> Run -> CMD -> ren *.htm *.asp
Anropar kommandot rename och döper om alla filer som heter *.htm till samma-namn.asp
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Vad är det för fel på länkar till download.com om det nu är något litet plutteprogram du letar efter?
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg 1. Jag tror inte rename fungerar på alla undermappar i en mapp...
2. Josef, "License: Free to try, $286.35 to buy "
Jag kollade och installerade File Rename-nånting men där finns då fasligt många inställningar och jag fattade inte hur man använder programmet!
Ska man behöva läsa manualen för en så pass enkel manöver då har det gått lite långt...
Kanske jag ska göra ett eget program?
1. Byt namn från "*.htm" till "*.asp"
2. Välj mapp.
3. Kör... går igenom alla undermappar och byt namn på alla filer.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Är det många kataloger tro?
Gör en bat fil med rename i och kör den ifrån utforskaren klistra in den i en mapp kör, klipp ut och klistra in i nästa och kör ;)
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Nej... det går inte...
Jag måste peka på en mapp, på ett eller annat sätt, och sen kollar programmet själv igenom mappen och byter namn på alla filer inklusive alla filer i alla undermappar, som kan variera.
Det var ett exempel jag tog med .htm --> .asp. Det är inte riktigt så det ska användas men principen är den samma och jag orkar inte att förklara... Så det får räcka med det!
Kanske man kan göra något i VisualBasic utan att för den skull kompilera och mecka...??
Här får du en länk iaf, för jag har inte tänkt att bränna ner programmet och skicka dig en cd-skiva :)
Varsågod:
http://www.virtualzone.de/filerenamer/
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Du, det där var EXAKT det jag letade efter!
En eloge till dig! :-)
Red:
"Renamed 244.565 files." :-)