Hej alla glada!
Jag har ett litet prob.
Det är så att Windows visar alla teckensnitt större än vad dom ska vara. Jag har kollat under Bildskärm > Utseende, och "Teckensnittstorlek" står på normal.
Vad kan vara fel?
Jag har skapat en fin liten bild för att kunna förklara mitt problem bättre.
http://creete.no-ip.com//Yesbox/HTML/Windows.jpg
Hoppas ni kan hjälpa mig.
Tack på förhand.
Kristoffer
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Kolla under Avancerat på samma flik.
Jag har gjort det nu och fixat dom stora ikonerna i högra hörnet. Men texten är inte bättre.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Korkad fråga(kanske)?
Du har inte ändrat upplösning då?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Du har alltså 96 DPI i den dära avancerade displayinställningen... och du har kollat i utseende där på avancerat där man kan ändra storleken på aktiv titlebar och fontstorlek? Nåt annat vet jag inte vad det skulle kunna vara...
Danny, det fungerade! Tack för hjälpen!
frankof, varför är det en dum fråga? Har du inget mer vettigt än "dum fråga" att skriva så tycker jag att du kan strunta i det. Om du inte har en idé eller lösningen vill säga.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
SwedenRoxx skrev:
Danny, det fungerade! Tack för hjälpen!
frankof, varför är det en dum fråga? Har du inget mer vettigt än "dum fråga" att skriva så tycker jag att du kan strunta i det. Om du inte har en idé eller lösningen vill säga.
Tja du är i så fall inte den första som inte har koll på dina egna inställningar, sopa. som tur är är det inte jag som har problem med min dator.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Swedenroxx: Det frankof menade var att hans fråga kanske var dum. D.v.s. han förutsatte att du redan hade testat det. Han sade inte att din fråga var dum :)
Acceptera gärna svaret så tråden får en lösning.
Okej, legis.
frankof, jag har koll på mina inställningar, men det här hade inte jag ställt in. Det var killen jag köpte min dator av. Ha en fortsatt trevlig dag. :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
legis skrev:
Acceptera gärna svaret så tråden får en lösning.
Dvs: http://www.webforum.nu/misc.php?s=&action=faq&page=2#status