webForumDet fria alternativet

Galna ikoner

12 svar · 558 visningar · startad av Wiskman

WiskmanMedlem sedan apr. 200514 inlägg

Hej jag har ett problem alla mina musik ikoner och videoikoner, har blivit annorlunda. Jag vet inte varför:S
Jag har klickat på egenskaper och sedan försökt byta ikon men det gfår inte, det ser ju ut som på stenåldern:S
Jag bifogar en länk på hur det ser ut. (Jag använder windows mediaplayer 10) Detta gäller för alal låtar och filmer:S
Tack på förhand//Daniel

http://frip.dk/superio/hej.jpg

Tack på förhand//Daniel

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Vilken filtyp har filen?

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Räckte det inte med den första tråden?

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=123890&forumid=75

mp3 format, nej det räckte inte med den förra tråden eftersom den blev obesvarade och la sig långt bak.

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Istället för att skapa en ny tråd bör du nästa gång göra ett nytt inlägg i din första tråd så kommer den upp igen. Vi behåller denna tråd och slänger den första du skapade.

Gå till Folder Options (Mappalternativ) och sedan File Types (Filtyper). Gå ner till den extension det gäller (t.ex. mp3) och välj Change (Ändra).

CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Wiskman skrev:

mp3 format, nej det räckte inte med den förra tråden eftersom den blev obesvarade och la sig långt bak.

Wiskman, välkommen till wF :birp.
Att dubbelposta är onödigt, svarar ingen beror det på att kunskap/intresse inte finns, tyvärr :l, händer dock sällan, och problemet löses bäst, som legis säger, genom att posta i SAMMA tråd igen.
Lycka till ;)

Ja, detv isste jag inte jag ber så mycket om ursäkt, sedan angåend eproblemet jag jhar gjort det ni sa men det är fortfarande ghamla ikoner kvar:S

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

Förmodligen har du fler filtyper än mp3 bland dina ljudfiler. Men det är svårt att se, då du har valt att dölja filsuffix. Ställ in datorn på att visa filsuffix, så kommer du antagligen få se en del "wma", "wmv", etc, dyka upp bland dina mediafiler. Då kanske du ska byta ikoner för även dessa om du inte gillar den ikon de har nu.

nu fungerar allt igen efter lite små trix. tack alla, ni får ta bort denna tråd om ni nu vill det:P

Tråden behåller vi :)
Använd gärna funktionen "Acceptera svar", vilket kan hjälpa andra med liknande problem att hitta rätt svar samt visa för andra att tråden nu fått en lösning.

echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg

Ja, precis... Liknande problem var det ja...

Samma sak, fast jag känner redan till filändelse, och mappalternativ och har till och med försökt installera olika program (typ webbläsare) för att rätt till ikonerna på mina html och htm-suffix-filer.

Det funkar inte att ändra under "avancerat" i mappalternativ-->filänderlser-->htm-->avancerat
så hur ska jag göra?

echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg

Jag har även testat
http://windowsxp.mvps.org/htmicon.htm

samt TweakUI --> reset icons.

http://forums.devshed.com/archive/t-104024/HTML-File-Icon-missing
fungerade okej, men det är fortfarande fel ikon och jag kan fortfarande inte ändra genom mappalternativ...

EDIT

Äntligen
"P.S. Remember to either reboot or even quicker, clear your icon cache by going to Control Panel -> Display -> [Tab] Appearance -> Effects... and toggle use large icons. Apply the change and then change it back when done."

När man har ändrat [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{42042206-2D85-11D3-8CFF-005004838597}\Old Icon\htmlfile\DefaultIcon]
till firefoxs sökväg med ikonindex 1 (dvs. ikon nr. 2 som är för html filer)

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)