Hej!
Muspekaren fastnar var 15 sekund...å så är den låst så i 1 sekund.
Varför?? Vad är det för fel??? Nån som kan hjälpa mig eller varit med om nått liknande?
9 svar · 1 784 visningar · startad av battistino
Hej!
Muspekaren fastnar var 15 sekund...å så är den låst så i 1 sekund.
Varför?? Vad är det för fel??? Nån som kan hjälpa mig eller varit med om nått liknande?
Drivrutiner uppdaterade? Om det är en trådlös, har du bytt batterier?
Drivrutinerna finns det inga uppdateringar tillgänliga till. Den är inte trådlös, det är en "vanlig" optisk mus med Sladd.
Vad händer om du tar en annan mus (en klassisk kulmus kanske) och provar med den istället?
Jag kopplade in en vanlig hederlig kulmus... Och nu funkade det felfritt. Så det är alltså nått fel på min optiska mus! eller?
Kan vara underlaget med.
Det var nånting i den optiska läsaren som gjorde så att det inte funka...jag blåste i den och sen dess har den börjat funka perfekt!
Det var det löjligaste
battistino skrev:
Det var nånting i den optiska läsaren som gjorde så att det inte funka...jag blåste i den och sen dess har den börjat funka perfekt!
Det var det löjligaste
Haha!! ...tänkte skriva att du kunde prova nåt liknande, men jag tänkte att "nä, det kan väl inte behövas på en optisk mus" :) ...hehe... så bra var det med sånt :)
Mitt Problem har återuppstått igen nu...Men nu går det inte blåsa bort det lr så. Vad ska jag göra? Köpa ny mus?
Testa omväxlande med en annan mus ett par gånger så att du säkert ser om det är musen det beror på eller inte. Ifall det är musen, försök komma underfund om ifall det är ett fel som alltid visar sig med jämna mellanrum, som du beskriver i ditt första inlägg, eller om det uppträder lite då och då. Ifall det kommer med jämna mellanrum så är det troligare att det är ett elektroniskt fel, annars är det troligare att det är ett fysiskt fel.
För elektroniska fel: Kolla på tillverkarens hemsida ifall det finns nyare drivrutiner att hämta.
För fysiska fel: Testa på lite olika underlag. Testa om det uppträder när sladden är i vissa lägen (glapp?).