Varför visar inte min bärbara (windows xp) kvarvarande batteritid? Den visar endast procenten.
Någon som vet? Har googlat utan resultat..
10 svar · 381 visningar · startad av prey
Varför visar inte min bärbara (windows xp) kvarvarande batteritid? Den visar endast procenten.
Någon som vet? Har googlat utan resultat..
Såhär ser det endast ut:...
Datorn är köpt i höstas, en bärbar Intel Celeron P-M 1.6, så den e av nyare modell.
Förbrukningen varierar väl med vad du gör?
Det blir svårt att uppskatta kvarvarande tiden, bättre med % i såfall, du har under halva tiden kvar.
Vad händer om du dubbelklickar på ikonen då? Hur ser den dialogrutan ut?
Inget där heller... Börjar tro att det beror på hårdvaran, i och med att cimwin32.dll är up-to-date
beror väl på hårdvaran och vad APM eller ACPI rapporterar till systemet?
förmodligen, men det borde ju en väldigt ny dator ha stöd för?
det borde den ha ja... tog och kollade det där på min Compaq Evo N800v som jag lånat. Det brukar stå tid, men nu stod det i procent, MEN, det var strax efter jag drog ut nätkabeln, efter en stund verkade den ha kalkylerat ut det där och det stod då både och. Klickade på ikonen också där det var samma fenomen. Se bild...
Det är så jag vill ha det, men det verkar som om den aldrig lyckas räkna ut nåt :(
...det är inge vidare tillförlitligt det där med tiden ändå, såvida du inte belastar datorn precis lika mycket hela tiden, om ens då. Jag går bara på procenten... har du hört Olle och Helge från Nöjesmassakern... man måste tänka på procenten!!!!
Kollade en kompis fil (där jag vet att tiden visades) och det var exakt samma version. Med andra ord måste det bero på Bios eller hårdvara.
Tack för svaren! Får nöja mig med procenten :)