webForumDet fria alternativet

Alla fjärranslutningar har försvunnit

Windows

1 svar · 204 visningar · startad av nikolas_helsing

Medlem sedan juni 200448 inlägg
Frågan#1

Problem med en windows 2000 i en bärbar maskin. :(

Gjorde en nyinstallation och konfigurerade om så som jag ville ha maskinen. Skapade ett par fjärranslutningar, både med det inbyggda V90-modemet och med mobilen via IR:n. Använde fjärranslutningarna ett par gånger senare, och däremellan startat om datorn.

Efter att datorn legat i datorväskan i cirka två veckor skulle jag använda den igen. Alla fjärranslutningar har försvunnit! Kollade extra noga i väskan om de hade gömt sig där men jag hittade dem inte. ;)

Jag testade med att skapa en ny anslutning, men det är inte sig riktigt likt.

Skärmdump 1

Jag kan inte använda "Dial-up to private network" som jag har gjort tidigare och önskar göra.

Men jag kör vidare på alternativet "Dial-up to the Internet". Då kommer guiden "Internet Connection Wizard" fram. Jag fullföljer guiden tills jag ska döpa anslutningen, då ett felmeddelande kommer fram. :x

Skärmdump 2

Jag har stängt av vissa tjänster, men det gjorde jag innan jag skapade fjärranslutningarna. Så de tjänsterna jag har inaktiverat ska inte ha något med fjärranslutningarnas att göra.

Vad är era tankar och ideér kring detta?

Medlem sedan juni 200448 inlägg

Felet är hittat. Felet finns cirka 60 centimeter från skärmen och brukar kallas för Användare. :p Denna användaren har stängt av lite väl många tjänster. :r

Fy skäms på mig själv. :e

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)