http://www.microsoft.com/globaldev/DrIntl/faqs/muifaq.mspx#MUIques1 tror jag du vill titta på. Mycket enklare.
På en dator finns flera användare. En del föredrar finska Windows Xp andra den svenska versionen. Datorn har en 160 GB HD. Så jag tänkte installera den svenska versionen av XP (den finska är installerad). En del användare kan finnas på både den finska och svenska delen.
Min plan är såhär:
Först delar jag in hd'n i två lika delar med 80 GB styck. Sen installerar jag den svenska Windows XP på D:, då läggs ju en bootmenu till. Med TweakUI kan man dirigera om "Mina dokument" i svenska XP till att peka på "C:\Document and Settings". Men sen funderar jag på om man ska stänga av systemåterställning i finska XP för D: driven och på C: för den svenska XP. Det borde vara det rätta så varje OS har hand om systemåterställning för sin egen partition. Eller är det bättre att stänga av systemåterställning helt i tex det finska XP och slå på det helt för C: och D: i det svenska XP.
Programinstallationer kanske är bäst att hålla separerade på C: och D:.
Finns det nåt mer att tänka på, vad kan gå fel? Jag vill att de ska vara oberoende av varandra, men man ska ändå komma åt den andra partitionen och "Mina dokument" bör nog ligga på samma partition för båda OS, exempelvis "C:\Document and Settings".
Kommentarer?