SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Hej!
Kollade lite vad det startas för program när jag startar upp min dator.
WinTasks Process Library
ctfmon - ctfmon.exe - Process Information
Process File: ctfmon or ctfmon.exe
Process Name: Alternative User Input Services
Description:
ctfmon.exe is a part of the Microsoft Office suite. It activates the Alternative User Input Text Input Processor (TIP) and the Microsoft Office XP Language Bar. This program is a non-essential system process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.
Det jag funderar över är varför jag har 2st exakt likadana som startas ifrån samma ställe? En är med bara stora bokstäver och andra med små. Bordet det gå bra att ta bort bägge dessa?
Även en fundering kring desktop.ini, varför är det 2st \\ i sök vägen till den ?
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Kollar man register-sökvägen som ditt program listar, så verkar den lista allt som finns på maskinen, inte bara saker i din profil.
D.v.s. den visar både current user (din nuvarande inloggade profil), samt default user (som används för alla nya profiler som skapas).
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Det stämmer la märkte till det med, men varför står det med står bokstäver i den ena? Inte för att det spelar så stor roll antar jag. Eller finns det ngn mening med det ?
Den startas in 2ggr om man har den i bägge?
(har bara en i aktivietshanteraren, men kanske försöker starta 2) Vill minska ner inloggningstiden så mycket det bara går ;)
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Spelar ingen som helst roll och nej, båda kommer inte att startas samtidigt. Default user kan man egentligen säga att den aldrig används. Den profilen kopieras bara till en en ny profil när en ny användare loggar på maskinen.
Hade den däremot legat i All users så hade det gällt för alla profiler.