webForumDet fria alternativet

Program som funkade under Win95(!) strular i XP?

0 svar · 183 visningar · startad av :stefan:

:stefan:Medlem sedan apr. 20008 032 inlägg

Efter mycket googlande har jag hittat ett litet program vi hade på datorn hemma för några år sen, en Tetrisklon där det ramlade ner diamanter istället för Tetris vanliga former.

Hur som helst bad morsan mig leta rätt på det igen då hon tyckte det var så jävla kul, och jag har nästan hittat det - vi hade det runt 1997 och körde det på Win95, men det jag hittade på http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=9599&lngWId=1 är från 2000.
Det är exakt samma spel så det gör detsamma, men det buggade rätt bra när jag testade det nyss.

Om man kikar på screenshoten syns åtta rader med juveler men jag ser bara sex rader, de första som ramlar ner försvinner nästan helt (de faller tre och tre som man ser i prewievrutan uppe th) och de reagerar långsamt på input från tangentbordet när jag knuffar dom i sidled.

Jag testade med lite olika kompabilitetslägen, men det gav inget.
Kan det vara nåt VB-artat som strular eftersom det verkar vara kodat i det? *vild gissning*

I det här skicket är det ju ingen idé att skicka hem det till päronen eftersom de också kör XP numera, så nån idé på hur man fixar det? :)

Genererad på 366 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb