webForumDet fria alternativet

uppkopplingsymbolen i aktivitetsfältet...

Windows

7 svar · 520 visningar · startad av Kalle M

Medlem sedan mars 20041 936 inlägg
Frågan#1

Hej !
Jag har 2 problem med mitt windows xp (Service pack 2)

1. Min ikon till uppkopplingen till min internetanslutning syns ej längst ner till höger i aktivitetsfältet vid klockan!?
Jag är ändå uppkopplad mot mitt bredband men den syns liksom inte. Det har jag gjort tidigare och den finns ej där.
När jag går in under nätverk i kontrollpanelen ser jag där heller ingen anslutning? Jag är ändå som sagt uppkopplad mot internet och kan surfa. Har breddat där nere osv men ser ingen nätverksymbol som lyser.
Nån som vet hur jag får dit symbolen och att jag ser den?

2. Jag försöker avinstallera mitt norton 2004 och går in i kontrollpanel och väljer ta bort osv men den säger att borttagningen misslyckades. Jag vill ta bort norton för att ominstallera det.
Jag har även försökt sätta in min skiva för att ominstallera och den vill först ta bort norton men det går ej. Nån som kan vägleda hur jag ska göra?

Tack för hjälpen!

Medlem sedan maj 20012 080 inlägg

Menar du att det inte ser något under START -> CONTROL PANEL -> NETWORK CONNECTIONS ?

För att visa symbolen i aktivitetsfältet ska du annars högerklicka på din förbindelseikon, välja PROPERTIES och klicka i "Show icon in notification area when connnected".

Hej!
Nej jag ser ingen symbol där nere som jag kan högerklicka på...och jag ser heller ingen anslutning när jag går in start/Kontrollpanel och väljer nätverksanslutning. Ser alltså ingen anslutning där. Helt tomt.

När jag dubbelklickar på windowsbrandväggen i kontrollpanelen och väljer fliken avancerat så står det:

"Inställningar för nätverksanslutningar är skadade.
Du kan rätta till de genom klicka på "Standardvärden".
Om du gör detta kommer alla inställningar i internet brandväggen att nollställas och vissa program kan då sluta att fungera."

Jag provade nu att klicka på "Standardvärden" och det händer ingenting. Det är helt tomt överallt och ser ingen nätverksanslutning nånstans.

Provade även att dra ut kabeln och starta om datorn...
satte sedan i kabeln. Den sa då att jag inte är ansluten och att jag ska gå ut i explorer och att avaktivera "Offline" i arkivmenyn.
Jäkligt konstigt jag inte kan se min anslutning bland nätverksanslutningarna och heller ej i aktivitetsfältet där nere. Frågan är vad det kan bero på?

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Öppma Nätverksanslutningar i Kontrollpanelen och välj att skapa ny anslutning. Connect to Internet - set up my connection manually - connect using a broadband connection that is always on.

legis:
Jag gjorde det och jag får ändå inte fram någon anslutning som syns. Den säger att det är fixat men inget syns.

Detta + en del annat gjorde att jag beslutade mig för att formatera om hela min burk.

Tack för hjälpen!

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)