KnäckeMedlem sedan jan. 200597 inlägg Jag vill ta bort en del mappar som inte längre används i mappen program. Problemet är att det inte går :( Står att mappen används eller att den är skrivskyddad. Jag tar bort skrivskyddet, men vips kommer det tillbaka igen. Hur får jag bort dessa mappar? (det är mappar m program jag avinstallerat från datorn-så de liggger bara och tar plats)
Tack på förhand :)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Logga in med Administratörskontot och testa. Alternativt så kan du starta i felsäkert läge och testa på samma sätt med Administratörskontot.
KnäckeMedlem sedan jan. 200597 inlägg Jag är inloggad som admin...ska det vara så svårt att ta bort en mapp? :l
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Ta ägandeskap av mappen/filerna.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Högerklick - Egenskaper - Säkerhet - Avancerat - Ägare
KnäckeMedlem sedan jan. 200597 inlägg Säkerhet står inte alls, däremot avancerat..men inte ägare...Fler tips?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Du får fram fliken Säkerhet om du stänger av Förenklad fildelning under Verktygsmenyn - Mappalternativ - fliken Visning
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Annan offensiv: Testa att öppna aktivitetshanteraren. Stäng "explorer.exe", ta run/browse i aktivitetshanteraren (för att med den navigera bara), leta rätt på det du ska ha bort, ta högerklick och ta bort det. Sedan stänger du browse, och skriver "explorer" i "run" där, så startas explorer igen.
Brukar funka på filer/kataloger som är låsta på något mystiskt vis.
Brukar funka på filer/kataloger som är låsta på något mystiskt vis.
Instämmer på ovan. Det kan finnas tillfällen i XP då kataloger/filer anses vara låsta fastän de inte är/borde vara det :)
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Process Explorer eller handle.exe från sysinternals.com hjälper till fint i felsökningen av öppna handles.