webForumDet fria alternativet

XP: systray - Datumvisning?

8 svar · 424 visningar · startad av dAEk

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Kan man på något sätt göra så att klockan nere i systray visar aktuell dag också när man för musen över, inte bara datumet som min bifogade bild visar?

Jag vill alltså att det skall visas något i stil med:
Måndagen den 14 mars 2005

Tips mottages varmt då jag irriterat mig lite på detta en längre tid. ;)

bah, filen hängde inte med...
försöker igen.

systray.gif
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

då krävs det nog minsann ett tredjepartsprogram

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag har dragit upp hela fältet ett snäpp så jag har två rader programikoner och tre rader i aktivitetsfältet, då syns dagen - hela dagen dessutom. :)

23:28
måndag
2005-03-14

Danny » tips på tredjepartsprogram?

:stefan: » smart! :) Men jag tycker att det tar upp lite för mkt plats på så vis, iaf med min nuvarande skärm och upplösning.

dAEk^ skrev:

Danny » tips på tredjepartsprogram?

...näe tyvärr, försökte göra ett eget, men jag fick den inte att uppdatera "tooltipet" som blir när man drar pekarn över... men kolla på t ex Tucows, där finns det nog något iaf...

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Tjo!

Tack för svaren, jag testade programmet ovan, gick även in på tucows och sökte... hittade inget som passade, man fick en massa annat lull-lull på köpet som jag tyckte var lite onödigt, så jag googlade ännu en gång! :e

Jag kom fram till att man inte behöver någe 3:e parts program utan man kan styra över hur datumet skall visas via

kontrollpanelen » regional & language options » customize-knappen » date-fliken

och i rutan längst ner skriver man dddd'en den 'd MMMM yyyy eller hur man nu vill ha det.

:birp

Jävlar!! ...veckans värstingtrick! ...det var ju bra!! ...undrar bara var nånstans det ändras förutom på klockan där? ...om man nu bara skulle kunna få den att visa veckonummer också vore det som perfekt!!

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)