webForumDet fria alternativet

Ett RPC nådde inte fram

3 svar · 1 638 visningar · startad av magnusfeldth

magnusfeldthMedlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Min dator har rejäla problem, den vill inte installera och avinstallera vissa program. Den står bara helt stilla utan att jobba. Felmeddelandet jag har lyckats få fram efter att ha avslutat åtgärden (installationen eller avinstallationen) är "Ett RPC (remote procedure call) nådde inte fram".

Jag kan inte skapa systemåterställningstidpunkter, den installerar inte windows update, jag kunde inte installer in Flash MX utan att ha startat datorn i felsäkert läge utan några andra program i autostart, och nu eftersom det tydeligen är nåt fel i det programmet (kan inte starta upp gamla filer eller träningsfiler, bara såna jag skapat med just det programmet) så ville jag ta bort det men det funkade inte.

Operativsystemet jag använder är XP pro, SP1 men inte SP2.

Dessutom, när jag startat upp datorn kan det verka som allt är frid och fröjd men om jag försöker köra internet explorer direkt så tar det kanske 2 minuter innan det fönstret kommer upp. Firefox startar dock direkt. Jag kan klicka på firefox och IE nästan samtidigt och FF går igång och jag kan börja jobba med det, och cirka 2 minuter efter poppar IE-fönstret upp.

Som grädden på moset, när jag startar iTunes så hoppar min internetuppkoppling ur efter ett tag. Det är tillåtet av min brandvägg, så jag har ingen aning vad det är.

Så min första fråga är: Vill ni köpa min dator för 30,000 kr?
Min andra fråga är: Vad fasen är det för fel på den? x(

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Virus och Spyware har du kollat efter antar jag?

Jupp

Fick återställnings-dvd från HP:s support... Nu funkar den som perfekt :)

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)