webForumDet fria alternativet

Skrivbordet upp o ner

Windowsur Windows

6 svar · 1 616 visningar · startad av alandia

alandiaMedlem sedan juni 2003305 inlägg

Giisa om jag blev perplex. Plötsligt när jagj obbade i ett word dokument, svängdes att upp och ned.- Lyckades stänga ner programmet, men även skrivbordet med alla ikoner var fel väg. Startknappen satt uppe till höger.
Jag var tvungen att svänga på bildskärmen för att kunna fortsätta. Startade om... kom bara in i BIOS.... tryckte F1 för att fortsätta..... F-n samma sak. Återställde systemet till gårdagen via systemverktyget återställning. sen funkade allt so vanligt.
NU tillfrågan : vad hände? Nån som jävlas, eller virus.
Inte enl. AVG i alla fall- kollade strax efter.

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

Det är möjligt att du kom åt något snabbkommando för att med din grafikkortstillverkares små snabbprogram kunna vända på skrivbordet... "skärmorientering" heter det på mina prylar... kolla in de avancerade inställningar för grafikkortet

Det är inte möjligt....... Snabbkommande för att rotera bildskärmen är på min dator ctrl + alt + nerpil. Jag var helt nykter..... så den kombinationen vet jag att inte användes.
Lurigt var det i alla fall :) :q

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Varför körde du då inte bara ctrl + alt + nerpil så var problemet ur världen?

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

alandia skrev:

Det är inte möjligt....... Snabbkommande för att rotera bildskärmen är på min dator ctrl + alt + nerpil. Jag var helt nykter..... så den kombinationen vet jag att inte användes.
Lurigt var det i alla fall :) :q

Visst är det möjligt, tröga tangenter fixar den biffen ;)

Svar till Solbulle. Lätt att säga nu ja. Jag visste det inte förrän jag läst "Danny"s svar.

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

frankof. Precis!!!!! ...tröga tangenter är ju ett helvete, jag fattar inte varför dom är påslagna som default... stäng av dom, samt snabbkommando för att växla språk, samt dina skärmorienteringssnabbkommandon... eller rentav ALLT du kan komma på som du vet att du inte behöver... brukar bara irritera... när jag t ex håller på i Photoshop och försöker med bästa motorik att hålla in olika kombinationer av Ctrl, Alt, Shift för att med kommandona i Photoshop utföra olika saker... så kan de mest irriterande saker hända om man har (globala) snabbkommandon i andra program...

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)