BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Om man har 2 speglade systemdiskar i win 2000 server & vill kunna boota mot bägge två måste man tydligen mixtra manuellt i boot.ini har jag förstått, det är iaf vad som står i ett meddelande när man speglar i disk management.
Min fundering är således: Vad ska man då ändra?
Bif min boot.ini:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Server" /fastdetect
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Minns inte exaxt men jag har för mig att det är såhär:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Server" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Server (boot mirror)" /fastdetect
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Ok, vi får se om nån vill rätta Rikard innan jag ändrar i min boot.ini då! :)
För att förtydliga mig så är jag ute efter att kunna slita ur en ev defekt disk & boota mot den andra utan bekymmer den dagen en disk smäller.
I dag funkar det inte ens om jag sätter i SATA-kabeln i fel disk.
Jag har iofs bara kört med IDE-kablar men då funkade det perfekt att bara byta disk, båda gick att boota från utan problem.
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Fick just bekräftat att Rikard har rätt.