SunixMedlem sedan juli 2004310 inlägg Hej!
jag är ganska ny på mitt jobb och vi har 2 admin konton i vårt MSserver 2000 nätverk.
Jag har frågat varför ett admin och ett administrator men ingen vet egentligen, så nu frågar jag->
Varför har man 2 administratörskonton i win2000 domän?
har man det bara ifall man glömmer lösenord eller kontot låses?
Eller finns det andra hemliga anledningar?
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Dåligt upplägg. Någon som varit lat kanske. Har ni kollat så att folk verkligen vet om dessa konton och använder dem? Det jag fungerar över är om någon helt enkelt skapat ett eget adminkonto på maskinen och leker runt utan att ni vet om det.
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Kan vara så att administrator kontot är inaktivt/låst av säkerhetsskäl och att admin kontot används istället.
Inte lika lätt att gissa att dom har bytt administratör konto om administrator kontot inte fungera med finns i systemet.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Nja, admin vs administrator. Lite bättre fantasi skulle de väl kunnat ha om de ändå kommit på att de ska använda ett annat adminkonto :)
lazatMedlem sedan mars 2001308 inlägg Det är int så att ni har en blandad miljö med både svenska och engelska installationer och vill slippa komma ihåg administratör / administrator och har skapat ett "admin" konto som fungerar oberoende av språk på installationen?
SunixMedlem sedan juli 2004310 inlägg Nej, administratören vet faktiskt inte varför, och dessutom så visste administratören inte heller om det var någon skillnad på kontona. Man kan säga att ett konto var bortglömt med ett 10 år gammalt lösenord som antagligen en massa människor kände till.
Huh, nu är det ändrat!