om säkerhetscentret är installerat (en liten sköld som visar om brandvägg osv finns på) så är det sp2... tex...
Hur ser jag om jag installerat Service pack 2?
12 svar · 620 visningar · startad av Kalle M
start >den här datorn, hö.klick >egenskaper
Winkey+Pause
Jag har installerat om Windows xp ifrån min gamla skiva som jag tror har Service pack 1. När jag installerat om gjorde jag en vanlig windows update där jag gjort installationer på dom senaste uppdateringarna. Installeras Service pack automatiskt när jag kör dessa uppdateringar eller e jag tvungen installera service pack 2 för sig?
Jag ser varken att det står Service pack 1 eller 2 vid systemegenskaper?
Hej!
Det är där jag menar. Jag ser varken Service pack 1 eller 2 där.
Ska jag installera 1:an först och sedan 2. Jag verkar ju inte ha något av dom.
Tack för hjälpen!
Mvh
Alla uppdateringar i SP1 ingår i SP2 (dvs. det räcker att installera SP2).
Jag trodde Service pack 2 skulle installeras när man kör vanliga uppdateringar? Är man tvungen göra det som en separat installation?
Den verkar hänvisa till dom automatiska..dock e jag skeptisk eftersom jag inte ser att jag har Service pack i systeminställningar. Det står ingenting och det måste betyda att jag inte har det.
Kolla i kontrollpanelen om du har säkerhetscenter.
Annars skall du även kunna hämta hela sp2
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A
men om du inte har sp2 så skall den dyka up i win.update.
I Windows Update ser man inte SP2 förrän man har installerat ett antal uppdateringar. Så det är bara till att dra hem uppdateringar, förr eller senare kommer SP2 också.
Hej!
Körde uppdateringar åter igen och valde en anpassad sådan och fick hem Service pack 2.
Tack så mkt för er hjälp!
Mvh