Hej!
Har satt upp en MMS server på en av mina servrar. Tanken är att jag skall kunna köra en lösenordsskyddad stream så att jag kan lyssna på min musik var jag än befinner mig. Alting funkar utmärkt när jag kör detta från en lokal disk med de korrekta rättigheterna. När jag sedan ansluter mig till en utdelad hårddisk på en annan server i nätverket och försöker välja den så går det inte. Finns det inget sätt att göra det som jag vill på?
Tacksam för svar!
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Har du testat att först öppna den utdelade disken med \\server\share för att ange de crednetials den ska använda sig av? Kan hjälpa.
Annars skulle jag mappat upp nätverksenheter och sedan inkluderat dessa enheter i streamen istället. Ett alternativ kan vara att du kör WMP som källa istället och där har du ju din spellista.
Själv kör jag en liknande sak fast jag använder shoutcast istället som i sin tur använder sig av streamen från Winamp.
Jo...men jag vill inte att den skall streama konstant, utan jag skall välja vilken låt jag vill lyssna på och så ska den streama den åt mig.