webForumDet fria alternativet

Fel vid start.

3 svar · 762 visningar · startad av Okkido

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Tja

Lillebrossan och en polare sitter här hemma och lanar.
Polaren satt och lirade warcraft och plötsligt så hängde sig hela skiten. Så startade han om datorn och då kom han inte in i Windows.
Han säger att det först stod något om fel på hårddisken. Och nu säger den efter att den bootat

"Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skadad \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM"

Försök att reparera filen genom att starta installationsprogrammet för Windows med hjälp av installations-CD:n
Välj R vid första skärmbilden för reparation.

Vad ska göras? Lillebror springer runt och letar efter en xp skiva men jag vet inte om vi har någon.

Kan det ha något med att kablen till hdd:en sitter löst efter att de flyttat hit den? Eller fuckade systemet om sig när använde reset-knappen när han startade om datorn?

Tacksam för svar, lillebror och polaren vill gibba och inte sitta och mecka.

Okey, vi har hittat en XP-skiva och bootar med den. Väljer R för reperation och kommer ut i nått dosliknande shit där jag ska välja partition. Den hittar bara D:\WINDOWS som är den hdd:n han har windows på.

Jag väljer 1 och trycker enter och kommer du åt D:\WINDOWS now what? Vad ska jag göra efter det? Skriver jag HELP får jag bara fram en massa olika kommandon jag kan använda, men vilket ska jag använda?

Kom igen, sluta pimpla bärs och pimpa brudar. Hjälp.

Hepp då blev det formatering.

Och efter formateringen fungerade det ett tag men nu säger den

"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"

vad är fel? är det hårddisken som krashar eller? Ge mig förslag.

270 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
130 ms — hämta statistik (db)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)