MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Jag håller på att göra iordning min gamla dator åt en kompis.
Har installerat om Win2000pro.
Jag lyckas inte få den att koppla upp på mitt internet - minns att det var himla krångel första gången, och vet inte hur det löste sej då.
Nu har jag via min egen dator laddat hem SP4, som jag kan flytta över via en portabel hårddisk.
Har även laddat hem den senaste säkerhetssuppdateringen för Win2000.
Krävs det något mer?
Måste man ha alla säkerhetsuppdateringar eller räcker det med den senaste?
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Av någon konstig anledning misstänker jag att google kan svara på dom flesta av dina frågor ;)
I vilket falla som helst: http://www.microsoft.com/Windows2000/downloads/servicepacks/sp4/
R: om datorn ifråga inte skall anslutas internät, säkerhetsuppdateringar är bortkastad, det finns inget att skydda mot ;)
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg http://www.microsoft.com/security sen sorterar du på Windows 2000 och hämtar hem allt som släppts efter SP4. Nej, det räcker inte med senaste säkerhetpatchen eftersom patchar släpps för olika komponenter.
MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Jo, datorn ska användas med internet, men inte hemma hos mej (tydligen, för den vägrar).
Min kompis ska koppla den med modem, dvs. det tar en evighet att få hem dessa saker...
Trodde ni kunde svara på mina frågor, därför jag skrev här...
Vill fortfarande veta om det är nåt mer jag behöver?
Nu är ju dessutom Win Update så jäkla jobbiga att dom bara utgår från min dator, som har Win XP - så det blir ett jäkla sökande...
MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Över 60 filer sen SP4 - måste man ha alla dessa...?!
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Inte en susning egentligen, men endel av dom är antagligen viktiga.
Går det inte att ansluta datorn till ditt nät? det är helt klart den enklast lösningen, och brukar inte vara så svårt, ett datornamn och gemensam arb.grupp brukar fungera bra.
MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Kan inte sånt med att koppla ihop 2 datorer på ett nät.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg vad har du för anslutning?
vad med att bara helt enkelt "surfa" med den andra datorn?
MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Kabelmodem.
Vad jag fattar måste jag i såfall köpa en router...?
Din andra fråga fattar jag inte.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Nä, ingen router, koppla helt enkelt bort din dator och koppla in den andra och kör win. update.
MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Hur tror du att jag försökt koppla upp innan...?!
Det finns ju bara ett sätt att koppla upp till internet - koppla kablemodems-kabeln i datorn.
Men den andra datorn hittar inte nätet.
Eller fattar jag helt fel...?
Problemet ligger väl i Win2000 som finns på den andra datorn.
Det räcker ju inte att bara stoppa i kabeln...