Hej
Jag installerade Terminal Services på servern för ca 3 månader sen men nu har det slutat fungera. Det står något om attdet inte finns licens för det. Jag vill ju endast ha det i admin syfte och det ska ju tydligen vara gratis. Hur ställer jag in det på servern?
RazofishMedlem sedan sep. 2000780 inlägg Vad är det för version utav Windows du använder?
Om det är Windows Server 2003 behöver du inte TS för att fjärradministrera. Kolla egenskaper för My Computer > Remote och bocka i rutan "Allow users to connect remotely to this computer"
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg TS kan du bara köra i 90 dagar utan en licensserver. Om det är windows 2003, så ska du inte installera terminal services, det finns remote administration som default. Avinstallera terminal services alltså.
Är det windows 2000 ska du ha maskinen i remote administration mode.
Razofish skrev:
Vad är det för version utav Windows du använder?
Om det är Windows Server 2003 behöver du inte TS för att fjärradministrera. Kolla egenskaper för My Computer > Remote och bocka i rutan "Allow users to connect remotely to this computer"
Det är 2003. Jag ska avinstallera TS och bocka i "Allow users to connect remotely to this computer" Hör av mig om det strular.