Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Personligen så utnyttjar jag väldigt sällan de möjligheter, som finns i Office, som finns i Windows, för att hålla reda på saker och ting, men nu var det som så att: Varför inte använda det som redan finns?
Anledningen till att jag ens prövade detta var att jag behövde (nyss) lagra ett par dokument till senare, för snabb åtkomst till dessa.
Jag högerklickar på skrivbordet och väljer att skapa en Briefcase.
(Jag väntar.)
(Någonting blinkar till.)
(Winamp-tjänsten stänger av sig, börjar blinka och kommer sedan igång igen.)
(Jag funderar på vad som tar sådan tid och följande händer.)
Jag ska ju bara...
Alfooooons
Det tar mig ett litet tag, men jag inser ganska fort att jag har installerat "Microsoft AntiSpyware".
Vänligen observera rubriken på hotet... ;)
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Joru Dom (MS) hhar väl förstått att deras egen programvara kanske inte är säker ;-) .
Fast det kanske är bra att vi inte är så naiva!
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Detta är en BETA. Det finns alltid en risk med att släppa beta-program publikt just för att det finns folk som inte kan se eller vet skillnaden mellan en färdig produkt och en beta.
Det finns massor av Microsofts program som blir listade som potentiella säkerhetsrisker. Dessa läggs till efter hand och det är därför det släpps minst en ny signaturfil varje dag till programmet. Att släppa betan publik är just för att hitta denna typen av "problem" innan den färdiga produkten släpps.
Jag skulle inte för mitt liv ha ett sådant program på min dator. Spyware klarar jag av själv, dels genom att ha en bra brandvägg, stänga av ActiveX-nerladdningar i Explorer och hålla koll på vad jag installerar, dels genom att rensa bort det manuellt om jag ändå skulle råka ut för det.
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg
legis skrev:
Detta är en BETA. Det finns alltid en risk med att släppa beta-program publikt just för att det finns folk som inte kan se eller vet skillnaden mellan en färdig produkt och en beta.
Det finns massor av Microsofts program som blir listade som potentiella säkerhetsrisker. Dessa läggs till efter hand och det är därför det släpps minst en ny signaturfil varje dag till programmet. Att släppa betan publik är just för att hitta denna typen av "problem" innan den färdiga produkten släpps.
Det är ju det som göra just beta-versioner skoj att köra.
Min utvärdering hitintills är att MS variant är ett fungerande alternativ till SpyBot Search & Destroy
CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg Har också testat betan och tycker den är helt okej, vet inte hur många program för spyware/trojaner och virus som jag har installerat, men det är säkert ett tiotal.
Det som jag tycker är synd är att det inte finns ETT program som tar hand om allt detta skräpet.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg
nitro2k01 skrev:
Spyware klarar jag av själv, dels genom att ha en bra brandvägg, stänga av ActiveX-nerladdningar i Explorer och hålla koll på vad jag installerar, dels genom att rensa bort det manuellt om jag ändå skulle råka ut för det.
Blö. Ja, men efter att ha spenderat två dagar med att rensa bort spyvara (som Ad-Aware m.fl. inte klarade av) inser man att den överväldigande majoritet som inte klarar av att göra alla de sakerna behöver något som hjällper dem...
åsaboeMedlem sedan juli 2004276 inlägg
spango skrev:
Blö. Ja, men efter att ha spenderat två dagar med att rensa bort spyvara (som Ad-Aware m.fl. inte klarade av) inser man att den överväldigande majoritet som inte klarar av att göra alla de sakerna behöver något som hjällper dem...
Absolut! Och även en mycket stor del av dem som TROR att de klarar av det på egen hand... ;)