webForumDet fria alternativet

Windows Mobile 2003

0 svar · 276 visningar · startad av kjell

kjellMedlem sedan dec. 1999519 inlägg

Det är väl också en windowsklient va?

Nåja, jag har ett irriterande problem varje gång den återgår från viloläge eller startas. Jag installerade Skype på den och valde då att installera på mitt storage card, alltså extraminnet och inte det interna. Ibland när jag startade den så kom ett meddelande om att den inte kan hitta skype.exe på det externa minnet.
Någon sa att det var en bugg och man kan dra ur minnet och sätta in det igen. Irriterad över detta så avinstallerade jag skype och raderade alla filer och installerade därefter om skype men denna gång på det interna minnet.
Till min förvåning får jag fortfarande felmeddelande varje gång jag startar enheten. Den kan alltså inte hitta skype.exe på mitt storage card men det ska den ju inte heller för jag har ju avinstallerat och installerat om den till det interna minnet.

Har sökt igenom startup-mappen, temp-mappar m.m. men kan inte hitta vart filen som initierar detta ligger. Jag antar att det måste ligga i någon systemfil som körs varje gång enheten startas men här verkar inte finnas någon autoexec.bat eller msconfig precis...
Någon som vet var man kan hitta dessa inställningar?
Skype fungerar för övrigt så det är bara det irriterande felmeddelandet som hänger kvar från första installationen.

[r]
Valde en ominstallation av OS:et istället så nu problemet ut världen.

Genererad på 377 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb