BireMedlem sedan dec. 19996 030 inlägg
Har ett litet bekymmer på en av jobbets maskiner.. hade en trådlös optisk mus som tenderade att hacka rätt fett, tom stanna kortare stunder då & då. Jag misstänkte att problemet skulle vara lätt avhjälpt genom att hiva dit en ps/2-råtta, men icke sa Bäfvern, det är lika ändå :s
Vad göra?
åsaboeMedlem sedan juli 2004240 inlägg
Har du testat att ominstallera (förnya) drivrutinen för den optiska? Lagt in ny / växlat råttras för PS2:an?
åsaboe skrev:
Har du testat att ominstallera (förnya) drivrutinen för den optiska? Lagt in ny / växlat råttras för PS2:an?
Jupp, jupp & jupp.
Har du nåt jäkelskap som ligger och drar resurser som tusan?
nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg
Är även PS/2'n trådlös eller optisk?
Har du prövat att flytta den optiska till en annan dator för att kröa uteslutningsmetoden?
PS/2 = Tråd & kula.., dvs totalt tvärtom mot den trådlösa optiska.
åsaboe skrev:
Har du nåt jäkelskap som ligger och drar resurser som tusan?
Nope, inte vad jag kan se iaf.
När jag körde Win98 på förra datorn hade jag ett mysko fel, muspekaren låstes och allting stannade några sekunder, skrev jag kom bokstäverna sprutande i efterhand när det släppte. Långt om länge nödlöste jag det genom att efter start stänga Powersaving. Varför det hjälpte har jag fortfarande ingen aaaaning om.
Dessutom funkade inte PS2-grejor när jag bytte till Win XP Home, bara USB. Det hände (även med 98:an) att USB-musen orsakade låsning, 98 dök helt medan XP fortsatte efter konstigheter med låsningar. Det berodde troligen på ett fel i datorns USB-kontakt.
Din optiska mus som krånglade, har den USB? I och för sig har du ju provat även PS2 i så fall, men liasom ändå. Har du möjlighet att som nitro2k01 föreslog prova grejorna på annan maskin?
Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg
Bire skrev:
PS/2 = Tråd & kula
Även trådlösa/optiska möss kan vara inkopplade med PS/2. Så PS/2 är inte samma sak som att musen har sladd och kula.
Erik Juhlin skrev:
Bire skrev:
PS/2 = Tråd & kula
Även trådlösa/optiska möss kan vara inkopplade med PS/2. Så PS/2 är inte samma sak som att musen har sladd och kula.
PS/2-musen är en mus med tråd & kula menar jag. Den trådlösa optiska var en USB-ansluten mus.