webForumDet fria alternativet

datorn hänger sig efter färdig uppstart

Windows

2 svar · 519 visningar · startad av PLks

Medlem sedan sep. 2004201 inlägg
Frågan#1

Hej jag har en Acer Aspire 1350, win xp pro, sp2. Enligt kontrollpanelen har jag bluetooth. Idag har jag aktiverat bluetooth, och försök hitta min T610 Eriksson. detta gick ej så jag installerade

PC Suite

från skivan jag fick med min telefon. Blev uppmanad att starta om datorn, vilket jag gjorde, och nu började mina problem...

1. jag startar om datorn utan problem

2. försöker öppna start-meny/kontrollpanelen datorn hänger sig

3. gör en ny omstart

4. försöker med systemåterställning - datorn hänger sig igen - efter en 15 min får jag beskedet "hittar inte systemåterställaren"

5. gör mha F8 en uppstart i felsäker-läge. Datorn startar upp och visar upp 2 konton "Admin" och ett med mitt namn

6. väljer kontot med mitt namn eftersom det brukar stå på startmenyn. Gör en återställning till tidigare tidpunkt. Det sägs att datorn återställs. Startas upp igen. Det dyker upp en vit ruta "systemåterställning" Muspekaren blir timmglas. Efter 15 min stänger jag med krysset

7. Gör en normal uppstart.vid "svart skärm" får jag meddelandet:

No bootfile Name Recived

. efter uppstarten Får fel på IE

I/O fel med statuskod "0xc0000092"

8. Ny uppstart i felsäker läge. Väljer nu kontot med admin. Gör en återställning till tidigare tidpunkt. Det sägs att datorn återställs. Startas upp igen. Det dyker upp en vit ruta "systemåterställning" Muspekaren blir timmglas.

Snälla wf, ngn av er har kanske förslag på

1. hur lång tid är det rimligt att vänta på systemåterställningen?
  2. lösning?
  3. skulle det kunna hjälpa om jag stoppade in win xp CD och försökte reparera?
  4. orsak

Fungerar fortfarande inte. jag kan högerklicka på den här datorn (hittar då inga konflikter) , men kan inte öppna.
Jag kan öppna startmenyn(windowsknappen) men inte starta ngra program...

Ny har jag gjort ett försök till att reparera windows, men det blev värre!!!! Nu kan Windows ej starta för att det fattas en fil. Jag uppmanas att göra en ny reparation, men:
Hur gör jag... kommer så långt att jag får välja en siffra....
Vad gör jag sedan??

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)