Hur ska jag göra då, kopiera över filerna kan jag göra, men hur ska jag sedan köra allting. Har XP installerat nu och det vill jag blåsa.
Installera Windows 2003 på dator utan cd-rom
11 svar · 507 visningar · startad av caze
Koppla in en cd-spelare tillfälligt i servern, det är betydligt enklare än att strula med filkopiering och sånt.
Precis, det var tanken men jag förstår inte riktigt hur jag ska göra det. Har en extern cd brännare/läsare som är inkopplad via USB, men hur väljer jag den.
Skrev fel tididigare då det är Windows server 2003 jag menar som du säkert förstod.
Förstår inte hur jag ska göra?
Den externa USB cd romen finns inte som start alternativ när jag går in i inställningarna precis efter start.
Hur ska jag göra? :)
Kollla om du hittar nåt om "USB Legacy Device" i bootordningen i BIOS, välj det som första alternativ och starta sedan om burken efter att du sparat BIOS-inställningarna...
BIOS, är det där jag kan ändra startfrekvensen... ?
Hittar den inte där... :(
caze skrev:
Hittar den inte där... :(
Hittar du inte USB-enheten där eller hittar du inte Bootsekvensen?
Sorry, hittar inte USB enheten där...
Är det inte möjligt att göra den externa cd romen som officiell cd läsare på något sett och ta bort den gamla cd romen som är trasig?
Det är inte alla BIOS som stödjer funktionen med att boota från USB, kolla efter uppgraderingar av BIOS till moderkortet, för att se om de lagt till funktionen...