Hello!
Någon som vet om man kan avinstallera IE? jag har för dåliga minnen med det, senast nu ikväll sabbade IE hela min PC. hinner inte komma in i windows innan alla virus tuggar sönder datorn på 2 sekunder, kan inte ens starta adaware eller virusprogram, så mkt spammas det :e så jag kan inte testa själv.
Sitter tillfälligt på päronens dator tillsvidare. Får ta och formatera den andra burken imorgon eller nått.
Fridens
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Hum, för att du ska hinna bli infekterad med IE måste du använda IE. Ladda ner patcharna på en annan maskin och bränn på en skiva, starta sen maskinen utan nätverkssladd i och installera patcharna. Detta är/ska vara normal praxis alltid när man startar med ett nyinstallerat system.
Att ta bort IE går inte. Det finns vissa projekt som men du får nog googla istället, jag vill inte uppmana folk till att bryta licensavtalet. Dessutom avråder jag starkt från att försöka dig på nåt sånt, man vet aldrig vilka funktioner som slutar fungera.
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Hmm.. Måste nog hålla med legis att det nog inte speciellt smart att försöka ge sig på en borttagning av IE då programmet är väldigt start integrerat i OS:et.
kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg
hinner inte komma in i windows innan alla virus tuggar sönder datorn på 2 sekunder, kan inte ens starta adaware eller virusprogram
Vad är det för virus som tuggar så? Rabies? *rets*
Skämt åsido det är inget kul men jag undrar hur i hela fridens namn kan det ske så snabbt? Du måste väl ha skit kvar i datorn du inte blir av med - eller?
Kan vara intressant att veta om undertecknad råkar ut för samma sak.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Det kan ju vara sasser/blaster vilket framförallt är orsaken till att man patchar maskinen innan man kopplar in den på nätverket. Får du upp en ruta som säger att maskinen kommer att startas om efter 2 minuter eller liknande, då har du råkat ut för ovan.
Det är windows 2000 med senaste patcharna och servicepack 2 till IE ;) Eller aa, det _VAR_. Viktiga saker har jag inte, jag är ingen viktig person :)
Men jag får väl lösa det hela genom att ta bort alla shortcuts till IE så ingen kan använda sig utan det :e