webForumDet fria alternativet

autostart...

7 svar · 461 visningar · startad av Laki_gbg

Laki_gbgMedlem sedan dec. 2004241 inlägg

Hej...

Medan jag var bortrest i två dagar så har min pappa lyckats med bedriften att ladda ner e-accelerator och sedan ta bort det fast allt har uppenbarligen inte försvunnit då det kommer upp en ruta som säger att rundll32.exe inte kunde startas från c:\program\delade filer\eaccelerator\stops(nånting)

jag har tagit bort eaccelerator från c: så vitt jag vet o sedan har jag kört msconfig och klickat bort den filen (stops nånting) från autostart och sparat det hela... problemet kommer sedan när jag rebootar igen, då kommer det upp en ruta som säger att jag kör selektiv start och inte normal...

min fråga är då:

kan man ta bort detta på annat sätt?
spelar det någon roll ifall man kör selektiv eller normal start o vad e skillnaden?

mycket tacksam för svar eftersom rutan vid start e väldigt irriterande.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Gå in i registret och leta upp det som strular.
Troligtvis ligger det i: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

SirPeter skrev:

Gå in i registret och leta upp det som strular.
Troligtvis ligger det i: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

var där inne men run fanns inte, det var det som förvirrade mig... jag fattar inte vad pappa gjort egentligen...

leifenMedlem sedan juli 200173 inlägg

Sök i registret, t ex efter "eaccelerator"

jag lyckades hitta en backupfil, återställde allt o plockade bort det som inte ska vara där...

nu gäller det bara att blocka pappa på något sätt o att försöka trimma xp.

kan segheten på min dator bero på att hårddiskarna e nästan helt fulla? jag har inget virus som nod32 iaf hittar, har defragmenterat... det har blivit segare senaste månaden o det stör mig en aning alltså...

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Kolla efter spyware.

I övrigt vad gäller din pappa så ge honom ett eget konto som är begränsat så han inte kan installera vad han vill.

legis skrev:

Kolla efter spyware.

I övrigt vad gäller din pappa så ge honom ett eget konto som är begränsat så han inte kan installera vad han vill.

har kollat med ad-aware o det fanns inget så jag tror att det beror på att hårddiskarna e fulla...

pappa har inte tillgång till något längre :-P

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Kolla med spybot också.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)