Varför har jag två temp mappar och två cookiesmappar? Tror det är samma filer i dom, en ligger i Document & Settings och en i Windowsmappen.
Dubbla mappar?
5 svar · 312 visningar · startad av bymarie
Den ena är för användare specifikt och den andra är för alla användare(har jag för mig)
Okej, går det att få bort det på något sätt?
Inte en susning, jag har ingen cookiemapp i Win. och ingen temp i "dokument &settings"
Öppna egenskaper för System i Kontrollpanelen. Under Avancerat har du sedan Systemvariabler (tror jag det heter) eller Environment variables på engelska. Här kan du vilka tempkataloger Systemet använder.
Default är att de pekar på Local Settings i din profil. En Temp-mapp ha man också by default i Windows-mappen.
Cookies ska bara finnas i Temporary Internet Files, som i sin tur ligger i Local Settings i din profil.
Om det är olika profiler du kollar på och ser samma filer så är det by design. Temporary Internet Files är en systemmapp och man kan inte se andra användares filer, ens egna speglas alltid.
Tack!
Under avancerat fanns det något som hette Miljövariablar, har en TEMP och TMP fil i Local settings. Sen finns det inget mer..