Kan du kopier resten av mappen?(hoppa över filen som inte kan flyttas)
P.s. ta över ägandeskap av mappen också, om du inte redan står som ägare.
En tråd som berör ämnet: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=75&threadid=106783&highlight=�gare
Jag har problem med att komma åt en speciell mapp på min dator.
Bakgrundsfakta:
Jag har i min dator två hårddiskar, vi kallar dem för C och för E.
Jag skulle installera om Win XP Pro från grunden och förde över viktiga filer från C-hårddisken till E-hårddisken. Sen installerade jag om Win XP, på C-hårddisken.
När allt (trodde jag) var frid och fröjd och installationen var klar, så började jag föra över filer från E-hårddisken till C-hårddisken.
Dessa filer består enbart av musikfiler, bilder och spelfiler.
Det gick utmärkt att föra över allt förutom en bildmapp, och naturligtvis min absolut viktigaste mapp på datorn. :l
När jag försöker klippa ut (eller kopiera mappen) så kommer det upp ett meddelande, som säger:
FEL VID KOPIERING AV FIL/MAPP
Det går inte att kopiera filensnamn.jpg. Åtkomst nekad. Kontrollera att disken inte är full eller skrivskyddad
och att filen inte används.
(Se även bifogad fil)
1. Disken är inte full.
2. Bildmappen jag har problem med är skrivskyddad, men man ska kunna kopiera över mappen.
3. Filen/mappen används inte.
Trots att mappen ska vara skrivskyddad, så kan jag radera filer och mappar i mappen. Däremot inte kopiera eller klippa ut.
Jag kan inte ändra på skrivskyddet. Dessutom är alternativet "Kryptera innehåll för att skydda data" ibockat under Avancerat när man kollar på egenskaper för en mapp eller fil. Försöker jag ändra på det kommer det upp ett meddelande vars slutsats är att jag inte har åtkomst till mappen/filen.
Detta ter sig en smula märkligt, då jag är inloggad som administratör på datorn. Helt sanslöst konstigt.
Slutligen, om jag försöker kolla på någon bild i Win XP:s inbyggda bildvisare så står det att "Förhandsgranskning är inte tillgängligt."
Jag skulle bli väldigt glad om någon kunde hjälpa mig med detta problem. Den här bildmappen är mitt fotoalbum som innehåller många minnen. Hjälp!