webForumDet fria alternativet

WWW Publishing Service startar ej

3 svar · 353 visningar · startad av Sharkie

SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg

Hej hopp...

För andra gången på 1 vecka (!!!) slutar min dator fungera fullt ut.
Mitt problem:

Helt plötsligt startar inte IIS automatiskt, går ej att starta den via Tjänster i Adminverktygen. Det resulterar också i att jag inte kan använda Internet trots att jag kopplas upp normalt (med 56K modem).

När jag försöker starta tjänsten World Wide Web Publishing Service får jag felmeddelandet:
"Det gick inte att starta HUBBA-BUBBA på Lokal dator.
Fel 126: Det går inte att hitta den angivna modulen."
(HUBBA-BUBBA är tjänstens namn, orkade inte skriva det igen ;) )

inetinfo.exe som står i sökvägen på tjänsten finns bland processer men om det är tillfälligt nu efter att jag bråkat med datorn en stund vet jag inte... men funkar gör inget.

Vad har jag då gjort?
Vet ej, jag minns att jag hittade två virus i två .exe-filer i system32 som inte gick att laga utan dem döptes om, jag döpte tillbaka dom men utan något resultat.
Vad som hände förra gången vet jag inte heller den enda likhet jag kan komma på/tänka mig är att jag gjorde viruskollen och samma filer döptes om.
winhlpp32.exe och msconfg.exe var det.

Sist installerade jag om Windows men känner på mig att det inte behövs...
Det är Windows 2000 det gäller, jag har inte installerat servicepacken (har fortfarande 56K modem och orkar inte än en gång... väntar på mitt bredband ska komma igång).
Har Win2000 på denna bärbara jag använder nu utan servicepack och IIS.

Vet inte vad mer jag ska skriva/göra, hjälp mig om ni tror er veta nått som jag kan prova med...

SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg

Skitsamma nu. Eldade upp datorn och köpte en ny men återkommer felet igen om en dryg vecka (för tredje gången) så ska jag nog konvertera till "normal" människa...

kjellMedlem sedan dec. 1999757 inlägg

Tråden borde klistras då det accepterade svaret förmodligen löser många problem :)

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Ja, helt rätt dessutom inom många ämnesområden. :birp

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)