webForumDet fria alternativet

hjälp

9 svar · 361 visningar · startad av kaxigt

kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg

hjälp!
min dator krånglar. det kom upp ett meddelande om windows skyddsfel som jag inte kan åtgärda. datorn är nu i felsäkert läge som inte går att få bort. jag formaterade om datorn till slut, trots detta står den fortfarande i felsäkert läge. vad ska jag göra ?

svar omgående om möjligt.
mvh lena

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Du måste beskriva felen du får betydligt mer utförligt om det ska vara någon som kan hjälpa dig. Se även till att skriva en rubrik som speglar inlägget att bara skriva hjälp, hjälper ingen.

windows skyddsfel

Ok-paniken var nära!

Men felet består i det jag skrev. Bluescreen - windows skyddsfel - åtgärden avbröts...

detta felmedelande kommer upp i vad jag än försöker. Allt började med att sonen skulle öppna en vanlig fil - skärmen frös - sedan kom felmeddelandet upp. nödavstängning blev tvungen sedan gick datorn in i felsäkert läge som nu aldrig försvinner hur jag än försöker. i ett sista försök formaterade jag om datorn fast tyvärr visar det sig att detta felsäkra läge kvarstår ändå. vad ska jag göra?

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Beskriver blåskärmen något fel? Det kanske är någon hårdvara som har börjat strula?

blåskärmen beskriver följande - och kommer upp oavsett vad jag än försöker med - windows skyddsfel. Åtgärden avbröts.

Med andra ord så avbryts alla åtgärder jag än försöker göra :x

Och problemet kvarstod trots att jag formaterade om hårddisken.

hårdvarufel va?

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Vad är felkoden?

Aktuell felkod

windows skyddsfel. Åtgärden avbröts.

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

kommer du in i felsäkert läge
kommer du in i reparations consollen?

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

kaxigt skrev:

Aktuell felkod

windows skyddsfel. Åtgärden avbröts.

Det jag är ute efter är något som ser ut i stil med detta: 015f:0a124f
Finns inget sånt menar du? :)

mayday skrev:

kommer du in i felsäkert läge
kommer du in i reparations consollen?

mayday, jag tror att det rör sig om Windows 98 i det här fallet. :)

Hej!
Nej - ingen kod utan endast meddelandet "windows skyddsfel. Åtgärden avbröts".

Och JA, jag är hela tiden inne i felsäkert läge som jag inte kommer ur trots att jag har formaterat om hårddisken. Jag har försökt med systemåterställningar och gud vet allt, men när datorn precis ska ställa sig i korrekt läge (verkar det som ) så kommer bluescreen upp med felmeddelandet "windows skyddsfel. Åtgärden avbröts". Alltså funkar INGET! :x

Jag kör på ME - inte 98 (fast den är ju byggd på den - tror jag).

Nu kan jag inte vara här inne så mycket och kika för jag har lämnat in datorn för koll. *morrar åt alla sköna hundralappar som fladdrar iväg nu när det är jul och allt...*

God jul åt Er alla om jag inte får datorn för efter jul :birp

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)