hej,
nu är det dags att formatera hårdisken (win2k)
Skivan har ju ett par år på nacken så en hel del säkerhetsuppdateringar och sånt har ju kommit senare, bör jag spara ner dessa så att jag kan installera dessa innan jag går online för att undvika maskar och virus?
förbereda formatering
5 svar · 283 visningar · startad av jake
Senaste servicepack (SP4) en brandvägg och antivirus bör du ta och installera innan du kopplar in nätverk och internet.
Re: förbereda formatering
jake skrev:
hej,
nu är det dags att formatera hårdisken (win2k)
Skivan har ju ett par år på nacken så en hel del säkerhetsuppdateringar och sånt har ju kommit senare, bör jag spara ner dessa så att jag kan installera dessa innan jag går online för att undvika maskar och virus?
Ja! Spara åtminstonde ner ServicePack 4 (som du kan hämta från microsoft site) och installera det innan du stoppar i en nätverkskabel i datorn. Se även till att du har en brandvägg (och helst även ett antivirusprogram) installerat innan du går online.
tack.
måste man installera de tidigare servicepacken innan man installerar sp4 (dum fråga kanske...)
Nej
Du kan tanka hem alla updateringar via windows update catalogen
gå in på windowsupdate klicka på inställningar
kryssa i alternativet "Visa windows update Catalogen" och spara
nu har du fler alternativ där du kan välja o ladda hem updateringarna som separata filer .... Är osäker på om du måste installera dom i nån speciel ordning dock men tror att du blir uppmanad