septorMedlem sedan nov. 2003208 inlägg Har ett stort problem! :-(
Skulle köra Ad-aware men råkade trycka lite fel, så programmet tog bort lite filer som skulle vara kvar.
Gjorde en system återställning, men det blev något fel.
System återställningen avslutades inte.
Så nu så startar Windows inte som det ska, kommer så långt som till inloggningen.
Men problemet är att inloggings rutan alldrig kommer upp!
Vad kan det vara för fel, och vad ska jag göra?
Kan inte installera om förens jag har kopierat alla semester bilder som ligger på disken.
Övrig info: Bärbar dator, Win XP Pro
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Starta från din xp-skiva och reparera installationen.
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg Man brukar ju kunna installera om utan att formattera om hårddisken. Då har du kvar semesterbilderna.
septorMedlem sedan nov. 2003208 inlägg
SirPeter skrev:
Starta från din xp-skiva och reparera installationen.
Har gjort det, men det fungerar inte!
Efter reparationen så kommer jag bara till en dos promt, där jag får skriva in admin lösen.
Får bara tillgång till alla kataloger under c:\\windows då, har bilderna i mina dokument.
septorMedlem sedan nov. 2003208 inlägg
UlfT skrev:
Man brukar ju kunna installera om utan att formattera om hårddisken. Då har du kvar semesterbilderna.
Har för mig att det blir en dubbel installation, så jag för välja villket som ska starta upp!
Eller?
septorMedlem sedan nov. 2003208 inlägg Ok! Ska testa, återkommer om hur det gick!
septorMedlem sedan nov. 2003208 inlägg Fungerade inte!
Hade ingen behörighet att gå in på den andra installationen.
Försökte även skapa behörighet, men det hade man inte heller behörighet till.
Vad kan man hitta på nu då?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Ta ägandeskap till det du behöver komma åt.
septorMedlem sedan nov. 2003208 inlägg Försökte men det gick inte.
septorMedlem sedan nov. 2003208 inlägg Någon som har något tips?
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg altså du ska inte trycka F6 under installationen
kör som vanligt
altså tryck Enter
tyck F8 För att gonkänna avtalet
sendan säger den till att den har hittat en tidigare windowsinstallation o frågar om du vill reparera den
du ska inte trycka F6 för att gå ut i consollen
septorMedlem sedan nov. 2003208 inlägg Körde en reparation först, men det fungerade inte, samma fel som tidigare.
Installerade sedan XP parallellt med den gammla installationen, men fick ingen tillgång till filerna då heller.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg septorMedlem sedan nov. 2003208 inlägg Har redan försök med det, fick tillgång till det mesta men inte Mina Dokument