webForumDet fria alternativet

Explorer i Admin läge!

4 svar · 570 visningar · startad av Sjodahl

SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg

Hej!

Har två användare en vanlig user, med vanliga rättigheter. Och en "Superuser" med fullarättigheter. När jag är inloggad som vanlig user så brukar det ju gå bra att köra program med hjälp av "Run as" när man gör detta på explorer så startar den inte, går att starta den som vanligt. Finns det inget sätt att kunna vara superuser i explorer som vanlig användare?

Om man installerar något annat filhanteringsprogram och kör det i "admin" läget, går det då tro?

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Jag orkar tyvärr inte förkorta det så jag postar hela förklaringen. Denna är en given favorit i webläsaren, tillsammans med resten av aarons artiklar om non-admin.

http://blogs.msdn.com/aaron_margosis/archive/2004/07/07/175488.aspx

Ett urdrag! (TACKAR)

Option 2. Set the flag that allows explorer.exe to work with RunAs

It’s actually very simple. The trick is to set the folder option to “Launch folder windows in a separate process”. This is a per-user option, off by default, that needs to be set for the target user account. That is, if you want to use RunAs to start explorer.exe as MyAdminAccount, then MyAdminAccount needs to have the “separate process” option set. Once this flag has been set, you can start explorer.exe with RunAs, or from your admin cmd shell.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag skulle vilja hävda att det är lite enklare än så. :)
runas /user:[adminnamnet] "C.\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"

Skriv sedan t.ex. "c:\" i adressfältet. Voilá. :)

/red: Ibland är det en fördel om man läser hela artiklar innan man uttalar sig. ;)

japp men gillar inte att köra det igenom IE ;)

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)