webForumDet fria alternativet

Spelläge?

6 svar · 455 visningar · startad av AndreasC

AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg

Jag undrar hur man kan göra så man startar upp datorn i ett speciellt läge där man väljer bort det som inte ska laddas in i minnet. Om man t.ex ska spela spel så kan det vara bra att vid bootning, kunna välja ett speciellt spelläge så datorn startar upp med minimalt antal program och tjänster etc. Man ska kunna välja själv vad som ska startas upp och inte.

Man ska komma in i vanligt läge och i sitt konto, men bara det att man valt att vissa saker inte ska startas.

Kollade msconfig men fick ingen ide hur jag skulle kunna göra via den. Väljer jag bort saker där så startas de ju inte upp oavsett vilken rad i boot.ini som jag väljer vid boot.

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Men då måste jag alternera hela skiten. Sedan när jag inte ska spela och vill att allt ska starta upp igen vidd systemboot så måste jag ändra tillbaka allt igen.

JKag vill vid boot kunna välja två olika startupalternativ där den ena startar upp datorn normalt där jag också kan logga in som vanligt, och sedan ett som jag väljer om jag vill spela spel, ett alternativ som startar upp datorn så jag kan logga in på mitt konto som vanligt, men där jag har valt bort det som inte ska startas upp. Det blir ingen smidighet i det annars. Annars kan jag lika gärna stänga ned de program som startats automatiskt, manuellt innan jag spelar. Det ska inte behövas.

Ingen som vet?

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Bara en liten sak, om dina spel laggar mindre pga du stänger en tjänst som tar typ 10kb ram så tror jag det är dags för dig att uppgradera din hårdvara...

Jag vet men det är dyrt att uppgradera och det funkar bra om jag bara stänger ned en del saker som ändå inte behövs när jag spelar. Skulle vara bra om jag då kunde boota med dessa alternativ bortvalda, så de inte startar upp överhuvudtaget.

Klarar mig på den hårdvara jag har och det är onödigt att lägga pengar på det nu eftersom jag vet att det bör gå att göra på det sätt som jag vill ha det.

Det borde gå eller?

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Om du vill kan jag ta en titt på din dator genom ett fjärrprogram. Skicka ett PM med din msn eller icq så kan jag berätta detaljerna.

260 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
128 ms — hämta forumlista (db)
121 ms — hämta statistik (db)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)